Friday, January 29

sedangkan nabi maafkan umatnya..

kita selalu dengar pasal kata2 ni kan.....
kalau sesape bergaduh...sesape yg baru nk baek....
mesti kita dengarLAH....
dulu2 kecik kalau my mom kata je mcm ni kat akue..
mesti akue balas...."tu nabi"..
huhuhuhu~~x baek kan..

bila aku dh besar sket...aku ade dgr lak..
yang cakap mcm ni..
sBB kita bukan nabi laa..kita kena maafkan org..
kita ni saper la....
nabi tu maksum=terpelihara dr buat dosa..
kita ni memang buat dosa tiap2 hari...
KAN2X~~

betul jugak kata2 tu kan....
huhuhu...
so,dh lama aku x guna ayat tu....
aku jadi lebih considerate..
terutama kalau aku marh2..
aku marah sekejap je..
tapi biasala..we always forgive but not forget kan...
sepatutnya ayat ni x de kan...
aku rasa kalau kita dh maafkan,kita patut lupakan segalanya..
dendam kesumat x sepatutnya ada dlm hati kita...
can we do that??

apa lagi..berlatih la dr skrg....
kalau ade yg buat saket ati je..jauhkan diri sket...
kalau ade yang x puas ati,tegur perlahan2...
kalau ade yg x berkenan...bgtau tapi not in a harsh tone...
biasalaa adat berkawan...ada psg surutnya...
bukan je dlm rumahtangga kena jaga..
sesama kwn2 lagi kena jaga...
tambh2 kalau sama spesis..
sbb jiwa hampir sama....
cepat lagi terasa....

maafkan seseorg if kalau org tu buat salah ngan kita..
x rugi..
sbb apa....
kita akn lebih tenang.....
kita akan rs tiada beban di hati...
no dendam...
tambah satu pahala krg dosa...
jika kt ade bt salah..hopefully org lain maafkan kita....


akhir kata..
LOVE UR LIFE..
LIFE WILL LOVE U....
never be a happy day without you beside

No comments:

Post a Comment