Saturday, November 23

kerjayaku seorang doktor

assalamualaikum wbt..

rasanya sekejap je 3 bulan duduk kat rumah...
penat semalam-tak tidur malam berjaga sewaktu pratikal kat bandung pun x abes lagi..
rasa nk duduk lama kat rumah ni sampai..... dah buhsan tahap cipan
dan yang paling penting, rindu kat bandung pon x abes lagi ni...huhu!!

doktor stress: no good..no good

dah berakhir dah cuti saya...
yelah,sebagai penganggur berjaya...
eh-eh!!,x sangka kan, penganggur pun boleh berjaya..:)

Sejak berakhirnya pengajian saya which is officially on 22/8 yang lalu..
saya dah memohon tawaran bekerja di kementerian kesihatan malaysia...

alhamdulillah selepas 3 minggu isi borang,saya pon dipanggil untuk interview..
kata org,interview ni cukup syarat je..sebab nk tgk org yang nak kerja ni...
sesuai tak?waras tak?boleh jadi doktor tak?
apa2pun semua tu satu ujian kan, so adelaa buat persiapan sikit2..
baca apa yang patut dan baca berita terkini yang ada masa tu...

saya interview kerja kat putrajaya,kat bangunan SPA tu...
puji dan syukur sekali lagi...lepas pun....
rasanya xdelaa well done sangat tapi lulus jugak..
dan saya dinasihatkan supaya terus belajar walaupun xkerja lagi...
yelaa kan,dunia perubatan ni luas sgt ilmu dia..
yang dah belajar pun tak terkejar apatah lagi yang sedang pesat membangun...

cari kat google; sedia terima saya key:) felda trolak residence

and a fews days ago.saya dah terima surat tawaran...
here i am...
2 days later saya akan pergi PTM
PTM itu singkatan untuk program tranformasi minda
orang kata persediaan sebelum kerjalah...
persediaan mental dan fizikal...

saya pon nak tangkap gambar mcm ni nanti

tentang PTM saya tak tahu sangat nak cerita ape...
sebab saya tak pergi lagi...
tapi sedikit sebanyak yang saya tahu..
kat sana nanti kitaorg akan dapat kursus tentang bidang perubatan kat Malaysia
hospital mana kitaorg akan ditempat dan kursus ni dalam masa 5 hari..
dari hari isnin sampailaa jumaat...
kursus PTM saya kat sungkai,felda trolak...
semoga semuanya berjalan lancarlah key...
amin...

rasanya setakat tu je kot...
rasa rindu sangat nk menulis...
saya xdelaa suka sangat nk menulis tapi kalau dh ada idea tu..
laju je jari jemari ni menekan keyboard

saya nak akhiri saya nya penulisan hari ni dengan kata2 hikmah ni key....
amalkan dan renung2kanlah


life not hard if we always be a positive person

p/s- i miss him but i know we are never meant for each other
     

1 comment: