Friday, April 10

juz wanna tell u a story

usually aku kan selalu tules pasal myself..my life nowadays...n now aku rasa aku ader satu ag tajuk yang tak kurang hebatnya..
macamla aku nya tajuk before ni hebat kan...
hahahahha

okkk..back to the topic..
what im wanna to write is pasal aku nyer pantang larang yang aku rasa aku dengar dari saper tah....yang pasti la..aku dengar dr org tua arrr...

yer la kalau pantang larang ni kan selalu dikaitkan degn org2 yang berumur kan...
actually aku pun tak tahu kenapa kan aku ni kalau org pesan ap mesti ingat n amalkan
kalau org lain tahu gak tp cam buat tak tahu jer..
last2 aku jugak yg diorg kata cam org tua sbb selalu ader byk pantan larang
nak buat camner.....aku bkn nak ikut pun sebenarnya...
maybe sebab yang pesan tu kan org tua...
so sebagai tanda aku ni memang ikut pesanan org tua...so aku ikutla......

antara pantang2 atau org kata pesanan warga emas yang kita jarang dengar lama dah......

1)jgn potong kuku waktu malam
kalau yg ni aku rs ramai gak ikut
tak th arr kalau korunk tak ikut kan..
tapi aku selaunya takkan potong kuku malam arrr

2)jgn ketuk mulut periuk ngan senduk nasi
kalau nenek aku...dia kata ni sbb kalau mulut kita kena ketuk mcm kita buat kt periuk
tu camner..sakit kan....n mesti kita x nak

3)jgn duduk kat tangga
yang ni aku jrg ikut.....korunk tahu arr kan...bestnya duk kat tangga ni...
huhuhuhu...
ni sbb ap ekk...kalau x salah la...x der org masuk meminang nanti..
hahaha
agak2nya la...betul ker x ek...
kalau aku x derr org minang btul kot......
huhuhuhu

4)jgn biar tangan x bbasuh after dh abes mkn
ni aku rasa bagus gak..
tak baik kan anak dara ni...duk sembang sampai tgn kering..
hehehehe..
ni aku rasa leh caya skit sebab dia..
nanti mak mertua x sayang..
ye la mana nk sayang kannnn...kannnn

5)letak air dlm pinggan after mkn
ni la pantang yg paling aku suka buat....
kawan2 aku semua x suka psl aku nya tabiat ni..
aku mesti letak air kt pinggan aku afta aku mkn
kalau aku letak kat pinggan sndirik x per kot..
tapi aku letak ngan pinggan diorg sekali..
sbb tu kot diorg x suka...
huhuhu..
tapi kan kalau kt dh suka buat tabiat tu susah nk buang....
aku mmg tak leh tgk pinggan yg x maskkan air pas mkn.
huhuhu..ader skale tu sbb aku degil sgt..ada sorg kwn aku marah aku sbb mskkan
air dlm dia nyer pinggan..
so apa kt korunk.....
ader gak yg bgtau, mskkan air tu bukan nk mengundang rezeki spt yg aku fikirkan
tapi blh menghalang rezeki
aku pun tak th nk percaya yang mana dah..
mcm2 kan kalau kita berbicara ttg pantang larang ni kan

6)tak leh mkn pinggan retak,sumbing
kalau org kata ni bkn pantang larang pun aku rasa btul
bahayakan makn pnggan sumbing
atau mkn pinggan yangretak
tak psl2 dpt sakit

aku rasa setakat ni jer kot...

ac tually aku br balik dr pergi menyokong aku nyer batch kt bale4
penat giler arrr
dah la pagi ni aku ada pertandingan memask
huhuhu..
tapi aku tak msk pun..
aku incharge jer
tapi biasa arr kan
org incharge ag penat dr org yang msk pertandingan kan..
memg penat giler arrr
penat sgt...
semalam aku tdo dalam 3 jam jer.....
bgn awal..tdo lewat..
pastu pagi ni penat....
ptg ag la...pegi sork aggg
PANGLIMA2x...tambh penat...
huhuhuhu..demi umah sukanku ini..
i think it's ok
GO3x PANGLIMA
aku dah pening dh ni...
nk tdo..
till then korunk....
salam......


see u then

No comments:

Post a Comment