Thursday, February 11

another day without progress

a true friend will be beside u when u down,hide with u when there is a war n warmed u when u r "hot"

nevr regret what already happen is one of the good things to do...
jangan pernah mengeluh...
n terimalah takdir dgn hati yg terbuka n redha....
try to be calm n always remember the One...
ingatlah sesusah mana pun kita..ade yg lagi sush dr kita...
seteruk mana pon kita yg diuji,ade yang lbih terok dr itu...\

ade banyak masa yang kita kurg ambil perhatian....
salh satunya adalah waktu dhuha...
disunatkan tuk kita ntk solat sunat dhuha
n yang paling aku suka bab solat dhuha ni adalah doanya...
nanti aku copy paste letak kat bawh kk..
doa ni tuk tambh rezeki n i.A kalau kita amalkan akn mendpt rezeki yg melimpah ruah
aku pernah pergi satu ceramah agama yg cerita pasal doa  ni..
ustaz ni cerita ade sorg ni kata..saya selalu doa tapi nape x dapat2..
dia kata dlm doa tu tambahlaa camni.."dan berikanlah kpdku"
contoh after doa kkk

Maksudnya : " Ya Allah, bahawasanya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikan itu ialah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindungan Mu. Ya Allah jika rezekiku masih diatas langit, turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika ia (dari yang) haram maka sucikanlah, jika masih jauh dekatkanlah, berkat waktu Dhuha, Keagungan, Keindahan, Kekuatan dan Kekuasaan Mu, limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang saleh ."





eg:doa ni kita tambah sikit,jika masih jauh,dekatkanlah n berikanlah kepadaku
jika sukar mudahkanlah n berikan kepadaku...

macam tu lahh lebih kurang..
next2 post aku bgtau korunk apa khasiat solat dhuha  ni..
n it is a good things tuk amalkan terutama yg duduk kt UNPAD ni..
kelaz start kul 9..hihihi!!!

p/s-peringatan ini bkn utk anda saja tp tuk saya juga
renungkan n amal2kan

No comments:

Post a Comment