Thursday, February 11

buzz me if u r not busy

im just missing something today..
juzt do not know why???
my feeling is juzt not easy as everyday....
after i talk with someone,i juzt feel uneasy...
doesn't it means we better silence than speak up...

bagi akue,hidup x semudah yg disangka..
tapi kadang2 kita yg menyusahkan diri kita..
dh tahu situ ade buaya,nk terjun jugak..hihihi!!
n biasala dalam dunia ni  kan ada mcm2 jenis manusia...
tentulah banyak ragam n keletah kan...

aku kalau blh nk krgkan ragam ni..
being a normal person with less bad behaviour...
being nice n treated all person well..
just being myself with full of happiness...
tapi,biasalaa...bukan semua dpt buat cmni kan including me...

rasa annoying plak bila org x suka kita kan...
ye la,nape x suka,mesti ade sbb..huhuhu
tapi kalau kt dh bt yg terbaek,x nmpk gak..
x pe laaa....so apa kata ati saya...
sabarulminalimannnnn....

im not being hipocrit..if i dont ke anything,
im just say it in mind but sometimes terkeluar gak..:)
but i don hv enough gut to say something harsh..n kalau ade pon aku yg kena blk..huhuhu!!
it is better to keep it than say it loud kan~~~~
im too sensitive so  i dont oso people say something like that to me....
im just want to take a good care of myself instead of anyone...
but why some people not u/stand..

Tgk saper tu!!

aku selalu rasa semua manusia sama..
aku lupa kita ade naluri yang berbeza...
jiwa yang x sama,
hati yang mempunyai akal yang x serupa..
n aku lupa not all people sama cm aku fk,aku rs,aku percaya...

but in deep of my mind say this n this....
x suka sudah arr...
boleh blah..
rindu lee jun ki..salahkh diriku..huhuhu

x tegur pon x pe..
kalau tegur buat saket hati baek x payah kann~~~

tapi kadang2,kita xsedar..
semua ni dugaan dr Allah...
nk tgk kita mampukah menjd khalifah yang baek ats muka bumi yang diciptakanNya,
mampu menapak tanpa mengeluh ats dugaan yang diberikan
mampu mencari cahaya di dlm kegelapan
n yg paling penting bukn sekadar mncari yang Satu setelah jatuh n di timpa tangga

aku kalau blh nk avoiding gossip2 ni...
huhuhu..blh ke??
for me,cara penyelesaian terbaek adalah bertrs terang..
bkn yg harsh sgt n secara terbuka..
krn aku kalau blh x nk terluka..
kita ckp baek 2 takkan phk satu lagi x nk ckp bebaek gak kan..
anyway..maybe bertrs trg bkn cara aku....lebih kpd bbncg dr ati ke hati
aku pon x tahu..
aku x kesah org tegur...
tapi berpada2 laaa....
we r not prefect...
maybe another person yg make mistake today but another day we do not know yet..
im maybe not a good frens...
so im trying..kalau x puas ati gak..
im just can say sorry...
Allah jadikan seseorg bukan tuk melukakan hambaNya yang lain melainkan memberikan
kegembiraan kepd yg lain,
membawa kepd kebaikan n yang pasti tuk sama2 mndpt balasan syurga di akhirat nanti...

p/s:x de kena mengena dgn yg mati..
hahhah,yg idup je!!!
x de idea..so aper2 pon boleh..
ade yg komen bahasa saya x bolh dfahami...
to all pembaca,komen laa sikit..
hihihi..mana tahu makin membaek....
semoga hari esok lebih baek dr ari ni!!!
lalalalalalal!!~~

2 comments: